29. Tammikuuta

Olemme kasvattaneet joukkuettamme!

”Olen Alexander Tobiasson, 46-vuotias. Asun perheeni kanssa Smålandissa, Ruotsissa.Rakastan matkustamista ja seikkailuja, ja hiihto on suurin intohimoni.Minulla on 15 vuoden kokemus liiketoiminnan ja brändien kehittämisestä, ja viimeksi toimin varatoimitusjohtajana ruotsalaisessa yrityksessä, jonka liikevaihto oli 300 miljoonaa kruunua.Olen innoissani ja nöyrä saadessani kehittää BB Logisticsia täällä Ruotsissa. BB Logistics on osoittanut, että se on menestynyt hyvin ja että se on ammattitaidollaan ja osaamisellaan pystynyt ottamaan suuria askeleita logistiikka-alalla.Uskon, että pystyn toteuttamaan heidän tarmokkuuttaan ja osaamistaan Ruotsissa uusien asiakasyritysten luomiseksi ja brändin laajentamiseksi sekä Euroopassa että Skandinavian eteläosissa.”

Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi, sekä onnea uusien työtehtävien parissa!

 

22. Joulukuuta

Kiitämme kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta!

Toivotamme rauhaisaa Joulunaikaa ja onnea Uudelle Vuodelle 2024!

 

10. Marraskuuta

Oulun Vihreäsaaressa tapahtui tulipalo 25.11 varastorakennuksessa. Varastorakennus tuhoutui palossa täysin.

Palonsyyntutkinta on päättynyt.

Olemme siirtymässä varaston osalta jälkiraivaukseen ja selvittämään uuden varaston rakentamisen vaihtoehtoja.

 

15. Syyskuuta
 
Kaunis syyspäivä oli täynnä tapahtumia Kemin terminaalissa☀️ Aamu aloitettiin rikasteen lastauksella, lastaussuunnitelman mukaisesti laivan komentosillalla pidetyn aloituspalaverin jälkeen. Työt sujui hyvin, mutta yllättävä vetomestarin rengasrikko sattui kuitenkin🫣
Rengas saatiin vaihdettua tiimityönä nopeasti. Laivan ballastivesien pumppaustauon aikana tehtiin myös paloilmoitusjärjestelmän. Kuukausikokeilu ja päivän päätteeksi vielä junanlastaus.✌️ Tehokas, hieno päivä!

17. elokuuta

Meillä oli eilen HSQE vuosikellon mukainen sisäinen turvallisuuskävely Kaskisissa, minkä tarkoituksena on arvioida toimipaikan toimintaympäristöä ja toimintatapoja laatu, ympäristö, terveys ja turvallisuus näkökulmasta sisältäen mm. seuraavia kohtia:

• vahvistaa HSQE liittyviä toimintatapoja ja ajattelua
• tietojen ja taitojen jakaminen eri toimipaikkojen välillä
• tukea toimipaikkojen järjestyksen ja siisteyden ylläpitoa.
• tapaturmien ja vahinkojen ehkäiseminen
Kävelyn aikana löydettiin hyviä käytäntöjä, liittyen esimerkiksi korkealla työskentelyyn ja joitakin kehityskohteita ja täydennyksiä; liittyen joidenkin kohteiden siisteys ja järjestys ylläpitokäytäntöihin.
Rentouttavan ja palauttavan loman jälkeen oli mukava taas palata töiden pariin. Osaavien työkavereiden kanssa toteuttamaan ja kehittämään entistä turvallisempaa työympäristöä BB Logistics Oy:n henkilöstölle ja asiakkaillemme.
Paikalla oli Henri Korpela, Marko Kääriäinen, Erika Sorvisto, Heikki Hemminki ja Kim Lindström sekä Olli Rantala (puuttuu kuvasta).
11. elokuuta
 
Kaskisissa on tämän viikon aikana ahkeroitu purkaen tuulimyllykomponentteja saapuneista laivoista.
”Laivan purku on mennyt oikein hyvin! Juuri on 22 putkea purettu ja tällä tahdilla pitäisi tulla klo 23 mennessä valmiiksi. Silloin on yhteensä 35 putkea purettu laivasta ja varastoitu, kahdessa vuorossa” Kommentoi terminaalipäällikkö Henri Korpela, seuratessaan töiden etenemistä perjantaina iltapäivällä.
”Olemme kehittäneet kokoajan työtapoja turvallisemmiksi, mutta myös tehokkaammiksi. Mukava nähdä että taas saadaan hienosti hommat hoidettua!”
Kaskisiin valmistuu alkusyksyn aikana
uusi 4,5 hehtaarin alue, josta olemme tehneet sopimuksen Kaskisten sataman kanssa. Tämän laajennuksen myötä olemme valmiita ottamaan huomattavasti suurempiakin määriä tuulimyllykomponentteja vastaan.
📸 Henri Korpela

14. heinäkuuta

BB Logistics valmistautuu yhä lisääntyviin tuulivoimahankkeisiin uusilla kalustohankinnoilla sekä varastointialueilla, jotka tulevat käyttöön syyskuusta eteenpäin. Olemme tehneet sopimuksen uudesta 4,5 hehtaarin alueesta Kaskisten sataman kanssa, josta olemme erittäin tyytyväisiä. Investointien suuruus on yli 2 milj. euroa, millä haluamme vastata asiakkaiden tuleviin tarpeisiin yhdessä Kaskisten sataman kanssa. Olemme tähän mennessä Kaskisissa käsitelleet 34 myllylaivaa ja tämän laajennuksen myötä olemme valmiita ottamaan huomattavasti suurempiakin määriä tuulimyllykomponentteja vastaan.

 
15. kesäkuuta 2023

Oulun Vihreäsaaressa on meneillään BB Logisticsin vanhan satamanosturin purkuoperaatio. Käytämme modernimpaa, tehokkaampaa ja turvallisempaa kalustoa, siksi ylvään maamerkin on aika siirtyä pois. Saamme näin laiturialueelle myös enemmän turvallista operointitilaa laivalastien käsittelyyn.

Urakoimassa Romuta

30.11.2022

Port of Kaskinen on saapunut kaksi ylvästä vahvistusta, sillä pian operoimme tuulimyllykomponentteja. Satamakraanat pääsevät pian tositoimiin. Suomen pienin kaupunki tulee nyt olemaan projektin myötä huomattavan suuri ja keskeinen. Kaskisten satama on myös ollut mahdollistaja projektille, sillä komponentit ovat niin suuria, että vaativat siirto- ja liikkumistilaa aivan eri mittakaavassa verrattuna siihen, mitä satama-alueella on ennen käsitelty. Alueella on tehty parannuksia, korjauksia ja olemme hyvästä yhteistyöstä kiitollisia.
”Meillä on vastaavasta projektista Kemissä nyt kokemusta ja vahvaa osaamista, sekä olemme saaneet tärkeän ja osaavan joukkueen myös Kaskisiin”, kommentoi Vesa Aurala.
”Projekti on tässä vaiheessa pikkutarkkaa suunnittelua niin, että kaikki sujuu todellisessa tilanteessa ongelmitta. Myös työturvallisuuden näkökulmasta. Odotan kovasti ja jännittyneenä, että ensimmäinen tuulimyllykomponenteilla varustettu laiva saapuu satamaan. Tärkeä yhteistyökumppani tässä on myös Havator, jonka vahva ammattiosaaminen on meille tullut tutuksi jo useiden projektien myötä”, Kaskisten terminaalipäällikkö Henri Korpela jatkaa.
Jokaiselta maanteillä liikkujalta komponenttien siirtäminen tuulipuistoon vaatii tietysti varovaisuutta ja kärsivällisyyttä, mikäli sattuu sellaisen kohtaamaan.
Kuvassa toimitusjohtaja Kim Lindström, terminaalipäällikkö Henri Korpela ja projektipäällikkö Vesa Aurala.

Meillä on haku päällä!
Haemme Kaskisten satamaan TILAPÄISIÄ AHTAAJIA.
Toimenkuvanasi on kokemuksesi mukaan erityyppisten laivalastien käsittely käytössä olevilla koneilla tai tehdä tiimityönä aputöitä, kuten taakan kiinnittämistä tai irrottamista. Työ on pääsääntöisesti 2-vuorotyötä. Katso ilmoitus täältä ja laita hakemuksesi tulemaan pian. https://tyomarkkinatori.fi/…/9746f544-392f-4203-9482…/fi 
 
HAKU ON SULKEUTUNUT!
Mikäli olisit kiinnostunut työskentelemään meillä, ota yhteyttä terminaalipäällikköön.

13. Lokakuuta

Innovatiivinen ja yksilöllisesti räätälöity ratkaisu asiakkaamme tarpeisiin. Kiitos kaikille projektiin osallistuneille! Hienoa osaamista!
.
An innovative and individually tailored solution for our customer’s needs. Thanks to everyone who participated in the project. Great expertise!

Elokuu 2022

Kemin satamassa tapahtuu. Lapin alueella rakenteilla oleviin tuulivoimapuistoihin on alkanut saapua tuulimyllykomponentteja juhannuksen jälkeen. Ensimmäinen laiva saapui alkuviikolla lastinaan asiakkaamme Nordexin tornilohkoja.

Kemiin saapuu kesän ja syksyn aikana yli kymmenen laivaa, joiden tuomista komponenteista rakentuu yhteensä 17 tuulimyllyä.

”Laivat on lastattu siten, että tuulimyllyt ovat lajiteltuna eri komponentteihin. Nyt ensimmäisessä laivassa saapui tornilohkoja. Paljon niitä saapuu, sillä 160 m korkea mylly rakentuu kuin palapeli, ja palaset ovat pienimmillään linja-auton kokoisia,” havainnollistaa projektityönjohtaja Vesa Aurala.

”Turvallisuus ja komponenttien tehokas siirto laivasta varastoalueelle ovat nyt avainasemassa projektin sujuvuuden mittaamiseksi. Meidän tärkein työ on varmistaa turvalliset nostot ja komponenttien suojaaminen, sekä varastokentälle siirtäminen. Kuljetukset satama-alueelta tuulivoimapuistoihin alkavat muutaman päivän sisällä”, aluepäällikkö Antti Vihavainen seuraa projektin sujuvuutta.

Rekrytoimme toistakymmentä projektityöntekijää. Lisäksi projekti on vaatinut hyvin huolellista ennakkosuunnittelua pitkin kevättä, sekä työkalujen valmistelua ja kaluston ja tarvikkeiden hankintaa. Olemme tehneet paljon ennakointia ja simulointia, joissa olemme suunnitelleet aina uusia ja parempia tapoja toteuttaa tulevaa. Huomattavan erilaista tähän projektiin valmistautuminen on ollut siksikin, koska komponentit ovat hyvin suuria ja painavia. Koulutimme koko henkilökuntaa korkean paikan turvallisuuskoulutuksella. Se on kuin kiipeilyä, työskentelyä vaikeissa paikoissa, varaa epäonnistumiselle ei ole. Lisäksi uusien suurien kurottajien kanssa liikkuminen ja työskentely on vaativaa ja tarkkaavaisuutta vaativaa työtä.

Nyt kun ensimmäinen laiva on purettu, projekti on siis polkaistu käyntiin.  ”Uuden aloittaminen jännittää aina hetken, mutta huolellinen valmistautuminen oli nyt onnistunut. Kun laivan purku lähti liikkeelle, se on sujunut erinomaisesti. Työporukka on hyvin hitsautunut yhteen ja kaikki ovat motivoituneita tekemään. Nyt on helpottunut olo, on mietitty pitkään jokaista yksityiskohtaa ja erilaisia tapoja toimia, sekä ratkaistu ennakkoon mahdollisia ongelmatilanteita. Nyt päästiin nauttimaan käytännön työstä! Hienoa työtä jokaiselta!” kiittelee Vesa Aurala.